Podle Barbory Tomšovské z Touchdown se po propadu z doby krize poptávka po službách executive search postupně zvedá. Firmy už sice neobsazují všechny pozice, které během posledních let rušily, ale hledají nové typy pozic a preferují mezi kandidáty především uchazeče s praktickými zkušenostmi. "Rychlost a zároveň kvalita doporučených kandidátů jsou v současné době hlavní priority," říká Tomšovská.

"Firmy v posledních letech výrazně šetří, takže i v oblastech, jako je nábor nových pracovníků, hraje významnou roli cena. A o ní téměř vždy rozhoduje nákupní oddělení. Výsledkem je to, že pro společnosti vykonávají nábor agentury, které jsou ochotny cenu srazit na minimum, ovšem cenou za to může být nižší kvalita služby," vysvětluje říká Petr Žídek, ředitel Holmes Executive Search. Výrazným faktorem, který změnil dosavadní podobu headhuntingu a executive search jsou sociální média, hlavně Facebook a LinkedIn.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?