V Lounech a v Hradci Králové se o zákazníky T-Mobile stará přes 600 pracovníků a nábor probíhá prakticky stále. Jak ale říká senior manažer v Hradci Králové, Roman Kříž, CV pro zhodnocení kandidáta nestačí, proto následuje více kol. Nejvíce napoví klasický osobní pohovor, ale využívány jsou i telefonický prescreening a asessment centrum, který je právě pro výběr pracovníků v přímém styku se zákazníky velmi doporučovaný. Samozřejmě je nutné zjistit i to, zda tuto psychicky náročnou práci uchazečova osobnost zvládne. "Při výběrovém řízení musejí kandidáti řešit modelové/případové situace, kterými zkoumáme jejich reakce. Naši personalisté pak díky svým mnohaletým zkušenostem už dokážou odhadnout, kdo práci zvládne a kdo ne." Osobnostní profil se v rámci výběrového řízení nevypracovává, ostatně typický profil operátora ani neexistuje. Pracují zde ženy i muži, středoškoláci, absolventi i studenti vysokých škol. Podle zkušeností manažera zákaznického centra tuto profesi dobře zvládají lidé komunikativní, zodpovědní, soudní, cílevědomí, důslední a ochotní. Roman Kříž dodává, že výhodou je jistá míra empatie, zdravé sebevědomí, obliba práce s lidmi. "A zároveň nebát se učit nové věci. Rozhodující pak je právě být, jak se říká "prozákaznicky" orientován."

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se